Nieuwe winkelnaam op de gevel

30 september 2016

Nieuwe winkelnaam op de gevel

Na de schilderbeurt van de gevel is ook de entree van een nieuwe naam voorzien. Het oude maar geliefde Smokiana pipeshop heeft plaats gemaakt voor de nieuwe naam: Amsterdam Pipe Shop als logo boven de deur. Hoe bizar ook voor een museum, deze tekst mag geen permanent opschrift zijn maar een tijdelijk. 's-Nachts mag het bord er niet hangen zodat we ‘s-avonds onze naam opbergen om deze de volgende dag terug te hangen. Gemeentelijke regels zijn bar. Hing er vroeger een vrolijke vlag, tegenwoordig mag vlaggen niet meer. In een latere regelgeving verbood de gemeente de letters Pipeshop op ons uithangteken zodat we die spoorslags moesten weghalen. Overigens, dat mag tegenwoordig weer wel, net zoals een bedrijfsnaam in losse letters waardoor gevels met talloze gaten vernield worden. Die laatste keuze vonden wij met ons historische metselwerk geen optie.