Zoek door de artikelen

Deze pagina bevat complete, geïllustreerde artikelen geschreven door de conservator van het museum en enkele andere auteurs. Sommige ook in Engelse vertaling. Als conservator heeft Don Duco vele jaren onderzoek gedaan naar de achtergrond van de museumobjecten. Hij gebruikte daarvoor oude literatuur die in onze bibliotheek aanwezig is. Daarnaast heeft hij in archieven en collecties over heel Europa vergelijkend onderzoek gedaan.

In deze artikelen krijgen de objecten hun context, waardoor de lezer leert over de oorsprong, productieproces of betekenis in de tijd van ontstaan.

Vul onderaan deze pagina de zoekvraag in en klik op 'zoeken'.

Wil je niet lezen maar gewoon kijken, ga dan naar digitale ‘prentenboeken’ op de pagina 'Browse door de collectie' die voorwerpen tonen uit alle deelcollecties gerangschikt naar soort, vorm of materiaal. Elk prentenboek heeft een eigen, korte toelichting.