Vijftig jaar Pipemuseum

1 oktober 2019

Vijftig jaar Pipemuseum

De vondst van een groot aantal kleipijpen op 1 oktober 1969 is de formele start geweest van ons museum. Deze vondst aan de Amsterdamse Keizersgracht werd vandaag precies een halve eeuw geleden gedaan. Hoe toepasselijk dat het museum nu op wandelafstand aan de Prinsengracht is gevestigd. In die vijftig jaar is er veel veranderd. De bescheiden particuliere verzameling werd een geregistreerd  museum met een veelzijdige verzameling rookgerei waarin vrijwel alle culturen van de wereld met voorbeelden vertegenwoordigd zijn. Kortom, het museum biedt the worldwide culture of smoking. In het komende jaar willen we dit evenement vieren met een aantal persimpulsen die ons werk in een breder daglicht stellen.