Upgraden deelcollectie bodemvondsten

24 november 2022

Upgraden deelcollectie bodemvondsten

Ruim een maand geleden meldden wij de aankoop van een verzameling Goudse bodemvondsten. Ondertussen gaat het uitzoeken van dit materiaal onverminderd voort. Het blijkt dat deze groep talloze nieuwe voorbeelden bevat. Daarnaast besteden we ook aandacht aan kwaliteitsverbetering. De bovenstaande drie pijpenkoppen zijn daarvan een voorbeeld: vage merken of beschadigde ketels kunnen voor betere exemplaren omgewisseld worden. Mede interessant omdat van deze verzameling de vindplaatsen zorgvuldig zijn genoteerd. Op deze wijze wordt onze referentiecollectie niet alleen completer, maar ook steeds beter. Heb je zelf nog kleipijpen in huis waar je nooit meer naar kijkt, overweeg dan om ze aan ons museum te schenken om ook zelf een bijdrage te leveren.

Nieuwsarchief