Surinaamse Maanden

10 juni 2024

Surinaamse Maanden

Inmiddels voor de vijfde keer organiseert Stadsherstel Amsterdam in haar eigen locatie, de Amstelkerk, de Surinaamse Maanden. Daarmee wordt vooral de aandacht gevraagd voor dochter Stadsherstel Paramaribo. Het thema is dit jaar archeologie, vandaar dat wij de mogelijkheid kregen om mee te doen. Onlangs kreeg ons museum een groep bodemvondstpijpen van de erven van een bevlogen verzamelaar. Deze woonde zo’n vijftig jaar geleden in Suriname waar hij evenals thuis in Holland pijpenkoppen vond! Zijn collectie kwam na zijn pensioen mee naar Nederland, waarna zijn dochters de pijpen aan ons museum schonken. Hierover stelden wij een bescheiden expo samen die nu te zien is.  Tot 7 juli gratis te bezoeken in de Amstelkerk op het Amstelveld in Amsterdam.