Stummels op de foto

9 februari 2017

Stummels op de foto

Afgelopen week en deze week zijn enkele honderden nieuwe foto's gemaakt van onze collectie porseleinen stummels die in de voorkamer van het museum zijn uitgestald. Dat bepaalde collectieonderdelen nog altijd ontbreken heeft te maken met het arbeidsintensieve ontmantelen en herinrichten van de vitrines, een klus die steeds buiten openingtijden moet gebeuren. Deze week is daaraan tijdens de vroege ochtend- en late avonduren veel energie in gestoken. Resultaat is een prachtige reeks registraties van deze bijzondere objecten. Overigens, maakten wij tevens van de gelegenheid gebruik enkele voorwerpen voor recente aanwinsten te verruilen. Zo werd de compositie mooier, de groepering logischer en het esthetische resultaat beter.