Nieuwe mijlpaal in webfoto's

24 juli 2014

Nieuwe mijlpaal in webfoto's

De online-database van ons museum heeft deze week een nieuwe mijlpaal bereikt. Het aantal unieke objectfoto's passeerde de 115.000 stuks. Nadat wij aan het begin van onze digitalisering al snel inzagen dat een enkele foto per object de collectie weliswaar ontsloot maar niet echt toegankelijk maakte, zijn al snel meerdere foto's per voorwerp gemaakt. Zo ontstonden series met aandacht voor alle zijden van het object, inclusief enkele detailopnames. Inmiddels zijn gemiddeld vier foto's per museumobject op de website te zien en dat resulteerde deze maand in een nieuwe mijlpaal. Het blijft een wonder dat het internet al die informatie probleemloos wereldwijd beschikbaar kan maken. Met de omvang van meer dan 115.000 foto's behoort onze database tot de grotere van Nederland.

Nieuwsarchief