Nieuw record in onze online database

15 januari 2019

Nieuw record in onze online database

De winterperiode is rustig wat betreft bezoekers. Daarom werken we juist dan aan onze online-database op www.pipemusem.nl, inmiddels vermaard en geraadpleegd in alle delen van de wereld. Deze week bereikten wij een nieuw record: we overschreden de 160.000 unieke objectfoto's. Omdat ook steeds meer tacit knowledge over de objecten en hun gebruik wordt toegevoegd, neemt het belang als bron van informatie van onze database nog altijd toe. Voor velen is deze gebundelde kennis de maatstaf geworden voor de identificatie van de pijp en dat is een compliment aan de jarenlange toegewijde arbeid. Het werk is echter nog niet af, er liggen nog altijd ongefotografeerde objecten in ons depot! Voorlopig werken we dus nog door.