Nieuw record in het digitaliseren

8 januari 2015

Nieuw record in het digitaliseren

Deze maand konden wij de pers berichten dat onze online database een nieuw record heeft behaald. Onlangs is namelijk het 25.000ste object uit onze collectie op de website www.pipemuseum.nl geplaatst. Daarmee is tachtig procent van ons bezit online te raadplegen. In een rap tempo fotograferen wij door om de archeologische collectie beter ontsloten te krijgen. Dat is tevens het laatste deel in dit megaproject. Tot slot, maar dan zijn we zeker twee jaar verder, worden de oudste foto's nog opnieuw onderhanden genomen en van de standaard grijze achtergrond voorzien. Kijk op onze site www.pipemuseum.nl voor maarliefst tachtig procent van de collectie. Op de afbeelding het resultaat van de zoekopdracht tabaksdoos.