Museumnacht open!

2 november 2019

Museumnacht open!

Op de gracht is Amsterdam Pipe Museum duidelijk gemarkeerd met fel paarse lampen op de gevel, dus bezoekers weten waar ze welkom zijn. Tot 2 uur vannacht zijn we open voor al degenen die een passe-partout hebben kunnen bemachtigen.
Uitgerust met zaklampjes gaan de bezoekers tijdens Amsterdam #Museumnacht op ontdekkingstocht door ons museum. Er is een heuse speurtocht uitgezet met de opdracht de echte pijpen bij de plaatjes te zoeken. Op de hand-out lees je dan wat dat precies is. Zo maak je kennis met de oudste, de langste of de meest exclusieve pijpen ter wereld. Fotograaf Joep maakte namens Museumnacht prachtige foto’s – dank daarvoor. Zij blijven voor de komende generaties in ons archief achter.