Lekker bladeren door de collectie

6 maart 2021

Lekker bladeren door de collectie

Deze week is een nieuw item op de website voltooid: virtuele exposities van objecten uit onze collectie. Het is een indrukwekkende presentatie geworden, bestemd voor iedereen die wat huiverig is om het zoeksysteem van de collectie-database te benutten. Wij hopen dat deze ruim 40 nieuwe hoofdstukken met meer dan vijf duizend foto’s even frequent geraadpleegd zullen worden als de eerdere editie met louter kleine thumbnails die meer dan twintig jaar dienst hebben gedaan. Ga naar collecties op onze home page en klik op browse door de collectie en een nieuwe wereld openbaart zich. Voortaan kun je ontspannen thuis bladeren en pijpen kijken. Eén klik op de foto en hij verschijnt paginagroot. Wil je wat meer weten, klik dan op het nummer onder de foto, dan volgt nog een verrassing! Ondertussen werken wij door aan een tweede versie, vooral bedoeld voor zogenaamde platte zaken: prenten en documentatie.