Jean Perron herontdekt

14 maart 2016

Jean Perron herontdekt

De ontdekking van een cassette met ruim tachtig bladen met ontwerptekeningen is reden deze recente aanwinst te tonen in een mini-expositie in het Amsterdam Pipe Museum. Het is een eerbetoon aan het werk van een vakbekwame pijpenmaker en kunstenaar waarvan het werk pas recentelijk is ontdekt. Zijn naam Jean Perron staat gelukkig als signatuur op een van de bladen, waarmee hij na anderhalve eeuw aan de vergetelheid is onttrokken. Deze zeer getalenteerde tekenaar en snijder van meerschuim pijpen was tussen 1860 en 1875 werkzaam in Parijs. De ontdekking van deze cassette geeft de kennis over de meerschuimpijp een totaal nieuw inzicht. De tentoonstelling "Jean Perron herontdekt" loopt tot 7 mei 2016.