Fotoweek zilver

18 mei 2020

Fotoweek zilver

Al eerder meldden wij over de fotografie die tijdens de Coronaweken voorspoediger gaat dan gewoonlijk. Na de aanwinsten en allerlei gereedschappen is het nu de beurt aan de laatste portie voor deze voorjaarssessie. Het betreft het restje van het zilverlegaat en wel dat gedeelte dat gerestaureerd is zodat het nu in blinkende staat voor de camera gehaald kan worden. Naast uitdeuken van allerlei ongelukjes uit het verleden, zijn ook voorwerpen hersteld en zo nodig van een vervangend mondstuk voorzien. Reparaties die het glanzende eindresultaat zeer ten goede komen. Na de feitelijke foto’s volgt nog de fotobewerking: het uitsnijden, de stand optimaal maken, checken op kleur en oneffenheden wegwerken. Alles bij elkaar een geweldige klus, maar met een uniek resultaat dat straks wereldwijd zichtbaar is. Over een paar weken staat het materiaal voor iedereen op het internet via www.pipemuseum.nl.