Europa Nostra Award 2020

7 mei 2020

Europa Nostra Award 2020

HOERA ! Vandaag is bekend gemaakt dat Don Duco vereerd wordt met de Europese Erfgoedprijs / Europa Nostra Prijs in de categorie ‘langdurige toewijding voor cultuur’. Don Duco heeft inderdaad met ongelofelijke discipline en volharding gedurende vijftig jaar gewerkt aan het resultaat dat er nu staat: museum, studiecollectie, enorme documentatiebestanden, de website met de hele collectie online. Wat Europa Nostra in het bijzonder waardeert is de nieuwe website de Don geïnitieerd heeft om meerdere museumcollecties verspreid over Europa samen te brengen in één database: www.pipeportal.eu. Europa Nostra, de organisator van de prijstoekenning, is de federatie van erfgoedverenigingen in alle landen van Europa. Dit nieuws verbreidt zich dus werkelijk van IJsland tot Cyprus!