Eind jubileumjaar

1 oktober 2020

Eind jubileumjaar

Toen wij op 1 oktober 2019 de mijlpaal bereikten van ons vijftigjarig bestaan, waren wij vol energie om er een echt feestjaar van te maken. Memoreren wat wij in een halve eeuw bereikt hebben qua collectie, onderzoek, het beeldschone museum. En steeds weer persimpulsen geven om het Amsterdam Pipe Museum beter op de kaart te zetten. Helaas, al die plannen werden door Covid-19 verstoord. Vijftig weken later zullen alleen de dagboekjes die Don Duco schreef als herinneringen aan gedenkwaardige wapenfeiten het feestjaar nog in herinnering brengen. Alle publieksactiviteiten werden getorpedeerd door de Covid-beperkingen. Ons museum moet met de andere Nederlandse musea wachten op nieuwe kansen als het virus is uitgeraasd. Pas dan zal een normale gang weer ruimte voor cultuur geven. Even geduld dus nog.