Documentatie over pijpen

21 maart 2020

Documentatie over pijpen

Een mooie taak buiten het oog van het publiek is het bijhouden van de documentatie rond het thema pijp en tabak. Door het jaar heen wordt elk krantenknipsel, foldertje, artikel uit tijdschriften of ander drukwerk apart gelegd, voorzien van bron en datum. Eens in de zoveel tijd moet die stapel op thema geordend worden en worden toegevoegd aan mappen met hetzelfde onderwerp. Echt een werkje dat je lang voor je uit kunt schuiven, want tijdsdruk is er niet. Tijdens de Corona-sluiting is dat het juiste moment om te doen. Met het museum dicht kunt je alles in rust uitleggen en ordenen. Zo passeerden zeven volle werkdagen van sorteren met een grote voldoening als resultaat. De indrukwekkende kastenwand met rode overslagdozen in de werkkamer is weer tot op de dag van vandaag bijgewerkt. Mocht u dit lezend nog iets bijzonders voor ons pijpen- en tabaks-archief hebben, wij houden ons aanbevolen!

Nieuwsarchief