Deze week Museumweek

1 april 2017

Deze week Museumweek

Als vorig jaar is het van zaterdag 1 april tot en met zondag 9 april weer museumweek, weer onder het motto Ons echte goud. Dit jaar adverteren wij met een bijzondere tabakspijp waaraan geen goud te bekennen is maar die wel de gouden handen van de maker reflecteert. Het gaat om een houten pijp van Hongaarse oorsprong daterend uit de jaren 1840. Prachtig aan deze pijp is het gouden vakmanschap want deze bijzondere houten pijp is volledig ingelegd met glanzende stukjes paarlemoer in verfijnde geometrische patronen. Als hoofdmotief zien we rondom de ketel zien we driemaal een dubbelkoppige adelaar die naar het keizerlijke wapen verwijst en geplaatst is in een hartvorm. De pijp betreft een aanwinst van het afgelopen jaar, voor dit jaar onze mascotte!