Designed by Nature

25 september 2018

Designed by Nature

Het Nederlands Zilver Museum in Schoonhoven opent op 4 oktober een prachtige tentoonstelling. Onder de titel Designed by Nature haalt het museum de natuur letterlijk in huis met het tonen van zilveren objecten geïnspireerd op de natuur ofwel platgezegd natuurlijke materialen opgeleukt met zilver. De inventiviteit van zilversmeden komt hierin tot uiting. Vijf objecten zijn uit onze collectie in bruikleen: twee schildpad tabaksdozen uit 1650 en 1720, gemshoorn en hertshoorn met zilver gemonteerd tot pijpenkop. Het modernste object is de adembenemende tabakspot van Jurriën Schiff uit 1997 waarin een struisvogelei verwerkt is, vanzelfsprekend met zilveren randen en een groen geëmailleerde knop. De expositie loopt van 4 oktober 2018 tot 10 juni 2019.