Dagboekfragmenten van Don Duco

2 oktober 2019

Dagboekfragmenten van Don Duco

Vijftig jaar actief verzamelen levert niet alleen een royale collectie op, het is ook een periode waarin je als verzamelaar avonturen beleeft. Elke vondst is een belevenis. Het graven naar pijpenkopen, maar ook de gang naar een antiekmarkt of veiling betekent kans op een trouvaille. Nog weer later ontdek je hoe speciaal het is om op verre reizen een etnografisch rookinstrument te kunnen kopen, nog warm van de gebruiker. Allemaal activiteiten, vaak op onverwachte locaties en met bijzondere mensen. Don Duco schrijft in een serie berichten op Facebook en de website van het Amsterdam Pipe Museum dagboekfragmenten met herinneringen uit de afgelopen vijftig jaar. Daarmee krijgt de verzamelaar van het museum een menselijk gezicht. Volg de komende 50 weken de afleveringen in deze waargebeurde ‘soap’. Let op de titel Dagboekfragment in Facebook of ga naar de tab museum waar deze serie uiteindelijk volledig vermeld zal staan.