Buitenlands bruikleen

18 januari 2015

Buitenlands bruikleen

Het internet maakt onze collectie wereldwijd toegankelijk. Dat merken wij dagelijks aan de stroom van mails als reactie op onze online database. Dat ook collega-musea ons weten te vinden blijkt uit een bruikleenverzoek uit Antwerpen. Voor de tentoonstelling "Heilige Plaatsen, Heilige boeken" in het MAS, Museum aan de Stroom in de Scheldestad werd een tabaksdoos met voorstelling van het Offer van Abraham in bruikleen genomen. Deze week is dit opmerkelijke voorwerp weer teruggekeerd naar Amsterdam nadat het door tienduizenden bezoekers is aanschouwd. Overigens niet om de artistieke kwaliteit, niet omdat de maker van de doos bekend is, ook niet omdat het om een tabaksdoos gaat maar simpelweg vanwege de religieuze voorstelling.

Nieuwsarchief