Bijzondere schenking

18 februari 2017

Bijzondere schenking

Een bezoeker van vandaag was Jill Mills uit Chatham in de Amerikaanse staat New Jersey. Zij is nazaat van de bekende pijpensnijder Stanley Jarka, van wie ons museum een prachtige set pijpen bezit. Andere familieleden waren al eerder bij ons te gast om de bijzondere bruyères van houtkunstenaar Stanley te bewonderen. Jill had een enveloppe meebracht met wat tekeningen waarvan ze dacht dat het niet veel was, maar toch zonde om weg te gooien. Het bleken de originele ontwerpen van Stanley Jarka voor pijpen in ons bezit. Ze had geen idee hoe enthousiast wij werden de tekeningen te zien en vond het fijn ze te kunnen schenken. Daarmee kwam een doorgaande wens onze pijpen beter te documenteren in vervulling.