etnografische pijpen

gegraveerde steel

Tabakspijp van zilver met cilindrische ketel met schijfvormige filtrand geplaatst op een rechte conische steel die haaks hierop staat, steeleind knopmondstuk. Steel dikste deel tussen twee reliëfbanden met concentrische ringen op een geruwd fond gravering van takken met bladeren en bloemen, het einstuk onversierd.

Periode 1900 - 1950

AlgemeenHoogte2,5 cm
Lengte17 cm
SteelLengte14,5 cm
Pijptype steelpijp
Pijpmodel cilindrisch
Materiaalzilver (metaal)
Techniekgesoldeerd
Kleurblank
Afwerking gegraveerd
ContinentAzië
Regio internationaalOost-Azië
LandChina
Regio nationaalTibet
Jaar 2018
Kleine versie van de in Tibet gebruikelijke pijp in de vorm van een gemonteerde jakhoorn hier geheel in meteaal uitgevoerd.
Amsterdam, Amsterdam Pipe Museum, tentoonstelling "De Zilverschat", 4 juni - 26 augustus 2018, verlengd tot 31 december 2018.
Amsterdam, Amsterdam Pipe Museum, permanente presentatie zilvervitrine entreeruimte, januari 2019 e.v.