archiefstukken en foto's

fotoalbum

album met pijpenfabricage

Fotoalbum met grijs plastic kaft, op titalpagina "DE GOUDSE KLEIPIJP MET DE HAND VERVAARDIGD, FOTO'S GEMAAKT BIJ DE FIRMA GOEDEWAAGEN TE GOUDA IN 1966", waarin op zwart papier serie van 21 foto's van de fabricage van kleipijpen bij de Koninklijke Goedewaagen.

Jaar 1966

AlgemeenHoogte24,5 cm
Dikte4,2 cm
Materiaalfotopapier (papier)
Techniekfoto
Kleurzwart, wit
Gebruikssporen geen
LandNederland
Regio nationaalZuid-Holland
PlaatsGouda
MakerNV Goedewaagen's Koninklijke Hollandsche Pijpen- en Aardewerkfabrieken
Jaar 2003
Provenance Utrecht, Bart Lankhorst, Douwe Egberts
Utrecht, Douwe Egberts Pijpenkamer, 1966-2003, nr PV842
Gouda, Koninklijke Goedewaagen, 1966
Gemaakt op verzoek van de heer A. Witteveen van de Pijpenkamer van Douwe Egberts. Hoort bij de werkbank en toebehoren die in dit museum stond opgesteld. In onze fotocollectie is van deze serie ook een afdruk op groter formaat aanwezig.
J.P. Brinkerink, P.K. Smiesing, Onder de rook van Utrecht; Twee eeuwen tabakspijpenmakerij in Lauwerecht 1600-1800. Zutphen, 1988. p 18, 4 foto's. Uit deze serie.
Don Duco, Via glazed tips en bouts lacqués naar de 275. Amsterdam, 2022. afb 39. Dit exemplaar (vullen van de klokoven).
Utrecht, Douwe Egberts Pijpenkamer, permanente presentatie, werkbank pijpenmaker, c. 1970-c. 1995.