vignetten en tabaksverpakkingen

kistetiket

borstbeeld man, "SILVER PRINCE"

Sigarenkistetiket van papier met staande rechthoekige vorm met afgeschuinde punten aan de voorzijde bedrukt in meerkleuren met bovenaan in toogvorm “SILVER PRINCE”, centraal het schouderstuk van een man met baard frontaal afgebeeld, aan de basis in het midden een opengeslagen boek en een ganzenveer, buiten de lijst langs de basis links opschrift “TITLE AND DESIGN REGISTER BY E.F.N.” en rechts drukkersnaam “HEYWOOD, STRASSER & VOIGT. LITHO.CO. N.Y.”. Keerzijde doordruk blinddruk voorzijde, rechtsboven in potlood “363-33A”, eronder de prijs in Belgische franken “70”.

Periode 1910 - 1950

AlgemeenHoogte11,7 cm
Materiaalpapier
Techniekgedrukt (inkt)
Kleurwit
Afwerking inkt, meerkleuren
Gebruikssporen ongebruikt
ContinentNoord-Amerika
LandVerenigde Staten (?)
Jaar 1992
Provenance Amsterdam, collectie Dick Veenstra, c. 1981-1992
Amsterdam, Tropenmuseum, tentoonstelling "500 jaar tabakscultuur", 9 oktober 1992 - 9 oktober 1993.