vignetten en tabaksverpakkingen

sigarenzakje

winkelpand, verkoopstand met drie figuren

Sigarenzakje van papier zittend bedrukt in zwarte inkt met aan de voorzijde aan de bovenkant in toogvorm "HOOFD DEPÔT VAN RIJKS POSTZEGELS", eronder centraal een parkachtige omgeving waarin een verkoopstand versierd met een kroonlijst en een gekroond wapenschild met leeuw, op de voorkant een liggend ovaal tekstbord waarop bovenaan in toogvorm "POSTERIJEN VERKOOP VAN POSTZEGELS POSTWISSELFORMULIEREN EN BRIEFKAARTEN", achter de stand zit een jongen, met links een buigende jongen gekleed in jacquet met hoge hoed, in zijn rechterhand een wandelstok, aan de rechterkant een licht buigende en in lange jas geklede jongen met gespreide armen, in zijn rechterhand een hoge hoed, beide jongens richten zich naar de centraal gezeten jongen, op de achtergrond links een winkelpand, aan de onderkant "J.H. VAN STADEN, AMSTERDAM". Keerzijde staand bedrukt in zwarte inkt met aan de voorzijde centraal voorgevel van een tabakswinkel met op liggend rechthoekig tekstbord boven linker etalage "TABAK, SNUIF EN SIGAREN", in de etalage gestapelde sigarenkistjes aan weerszijden pennenkunst, met aan de linkerkant schuins "SPECIALITEIT VAN FRANSCHE EN TURKSCHE TABAK", met aan de rechterkant schuins "TABAK SNUIF SIGAREN EN SIGARETTEN", onder de afbeelding aan de basis "J.H. VAN STADEN", eronder in boogvorm "KALVERSTRAAT OVER HET KLOOSTER", een rankenmotief en "D193 AMSTERDAM.". Rechtsonder drukkerssignatuur "LITH. & P.C.J. FADDEGON & CO. AMST.".

AlgemeenHoogte14,2 cm
Materiaalpapier
Technieklithodruk
Kleurwit