tabakscuriosa

pijpenfoedraal

gestanste pijpenkas

Pijpenfoedraal van witmetaal met doetelvorm ketel, hielmarkering en korte rechte steel met afgerond eind. Kas met cirkelvormig deksel met eenkakige scharnier, deksel klapt open waarna de voorzijde van de foedraal opent om de pijp er uit te schuiven. Buitenzijde gestanst met een geometrische decoratie van banen rond de ketel, een stervorm op het deksel en ringen met ornamenten rond de steel. Langs de onderzijde van de steel in drie oogjes een lange pijpenwroeter met als heft het vest van een sabel, steeleind kops een draagoog.

Periode 1870 - 1900

AlgemeenHoogte4,5 cm
Lengte13,3 cm
Materiaalwitmetaal (metaal)
Techniekgestanst
Kleurblank
Gebruikssporen gebruikt
LandEngeland
Jaar 2018
Amsterdam, Amsterdam Pipe Museum, tentoonstelling "De Zilverschat", 4 juni - 26 augustus 2018, verlengd tot 31 december 2018.
Amsterdam, Amsterdam Pipe Museum, permanente presentatie zilvervitrine entreeruimte, januari 2019 e.v.