houten pijpen

kikker in de vorm van een sigarenhouder, sigarettenpijp en tabakspijp

Sculptuur in hout voorstellend een rechtop staande kikker, de bek geopend voor lucifers, aan de linker voorpoot een halter met gewicht in de vorm van een sigarettenhouder en een sigarenhouder, een kilogewicht als tabakspijp, staande op een cirkelvormig geruwd grondje. Rug kikker een ruitvormig geruwd stuk om lucifers af te strijken. Op kilogewicht met zwarte inkt "50 KILO".

Periode 1880 - 1900

AlgemeenHoogte18,5 cm
Pijptype steelpijp
Pijpmodel figuraal
Materiaalhout
Kleurbruin
Afwerking gepolijst
LandFrankrijk
Jaar 2002
Provenance Parijs, Vernaison, marché aux puces
Parijs, antiekhandel, 2002
Don Duco, Prunus als alternatief voor rookgerei. Amsterdam, 2018. afb 36. Dit exemplaar.
Amsterdam, Pijpenkabinet, permanente presentatie, voorkamer, kabinetkast, 2002-2013.
Amsterdam, Amsterdam Pipe Museum, permanente presentatie, voorkamer, kabinetkast, v.a. 2013.