pijpen overige materialen

gelaat man met snor omgeven door rocailles

Tabakspijp van zilver met bekervormige figurale ketel, hielmarkering en oplopende rechte steel verwijdend naar het eind. Ketel gelaat van een man met dunne snor, om het hoofd een rocailleachtig motief, de keerzijde gegranuleerd met een golvende veer, ketelbasis kleine holte met een afschroefbare vochtsluis, ketel koepelvormig klepdeksel met getordeerde knorren en centraal een puntje, de steelaanzet een verhoogde ovaalvorm met gestileerde bladmotieven rondom. Steelaanzet twee concentrische ringen, steeleind gemarkeerd met zone van ringen.

AlgemeenHoogte4,8 cm
Gewicht37 gram
Pijptype insteekpijp
Pijpmodel figuraal
Materiaalzilver (metaal)
Techniekgegoten metaal
Kleurblank
LandFrankrijk
Jaar 2018
Toegeschreven Gallische strijder.
Amsterdam, Amsterdam Pipe Museum, tentoonstelling "De Zilverschat", 4 juni - 26 augustus 2018, verlengd tot 31 december 2018.